Almanca Aylar

Monate des Jahres → Months of the year → Yılın ayları

Almanca da ay “der Monat” demektir. Çoğul yazımı “die Monate” dir.

Almanca yılın ayları konusuna ingilizce karşılıklarıyla çalışırsanız daha kolay ve hızlı bir şekilde ezberleyebilirsiniz. Çünkü İngilizce ve Almanca aynı dil ailesinden geldikleri için birbirlerine çok yakındırlar. Bu yüzden bu tabloda İngilizce karşılıklarını da ekledim. Ayrıca öğrenimi daha da pekiştirmek yazının en sonunda Almanca aylar ile ilgili örnek cümleler ekledim. İyi çalışmalar.

Almanca Aylar Şarkısını buradan dinleyebilirsiniz.


Almanca
İngilizce
Türkçe


Januar
Februar
März
April
Mai
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
Dezember
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Ocak
Şubat
Mart
Nisan
Mayıs
Haziran
Temmuz
Ağustos
Eylül
Ekim
Kasım
Aralık

Önemli Not
  • Bütün Almanca günler, aylar, mevsimler “männlich (maskulin)” dir. (der Januar, der Februar…)

Almanca Aylar ile ilgili Örnek Cümleler              
  • Welchen Monat haben wir? (Hangi Aydayız?)
  • Der erste Monat des Jahres ist Januar. (Yılın ilk ayı Ocak ayıdır)
  • Dezember ist der letzte Monat des Jahres. (Aralık yılın son ayıdır)
  • Weihnachten ist am 25. Dezember. (Noel 25 Aralık'ta)
  • Der Dezember hat einunddreißig Tage. (Aralık ayında 31 gün vardır)
  • Ein Jahr hat zwölf Monate. (Bir yılda 12 ay var)
  • Sam ging im Januar Ski fahren. (Sam Ocak ayında kayak yapmaya gitti)
  • Ich habe ihn im Januar getroffen. (Onunla Ocak ayında tanıştım)
  • Der Januar ist normalerweise der kälteste Monat. (Ocak genelde en soğuk aydır)
  • Ich bin im letzten Monat umgezogen. (Ben geçen ay taşındım)
  • Ich bin im vierten Monat schwanger. (Ben 4 aylık hamileyim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder