Fransızca Doğum Tarihi Yazma

Fransızca da doğum tarihimizi söylerken genellikle aşağıdaki örneklerdeki gibi söyleriz.

1. Quelle est la date de ton anniversaire ?                            (Doğum tarihin ne ?)
Mon anniversaire, c’est le 9 Aout 1994                                      (9 Ağustos 1994)

2. C'est quand ton anniversaire ?                                           (Doğum günün ne zaman?)
Mon anniversaire est le 9 Aout.                                                  (Benim doğum günüm 9 Ağustos)

3. Quelle est ta date de naissance ?                                       (Doğum tarihin ne?)
Ma date de naissance c'est le 9 Aout 1994                                (Doğum tarihim 9 Agustos 1994’tür)

4. Quand es-tu né?                                                                   (Ne zaman doğdun?)
Je suis né le 9 Aout 1994                                                           (9 Aguston 1994’te doğdum)

5. Quand est ce que c'est ton anniversaire ?                        (Doğum günün ne zaman ?)
Mon anniversaire c’est le 9 Aout 1994                                       (9 Ağustos 1994)

6. En quelle année est-ce que tu es né?                               (Hangi yılda doğdun?)
Je suis né le 9 Aout 1994                                                          (9 Aguston 1994’te doğdum)

Ekstra not;
Doğum tarihimizi söylerken ayrıca sıra sayılarını da kullanabiliriz. Yani … ayın ilk, ikinci, üçüncü günü gibi.
Mon anniversaire est le premier juillet.(Temmuzun ilk günü)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder